Mijn e-commerce webshop ,Karting Kings, richt zich op de verkoop van high-end race Go-karts, onderdelen en accessoires voor zowel de beginnende racer als de gevorderde clubsporter. De business draait om het leveren van kwalitatieve, configureerbare hardware en essentiële onderhouds- en veiligheidsproducten.
Voldoende manuele sales leads zijn aangemaakt om de pijplijn te vullen. Alle cruciale velden (zoals Expected Revenue, Customer, en Salesperson) zijn ingevuld. Deze leads zijn strategisch over de komende maanden gepland en toegewezen aan verschillende sales medewerkers, wat noodzakelijk is voor zinvolle prognoses.
Vier verschillende actietypes (bijvoorbeeld ‘Telefoon’, ‘E-mail’, ‘Vergadering’) zijn aangemaakt en gekoppeld aan leads in verschillende fasen. De leads zijn denkbeeldig door de funnel getrokken, waarbij de kernvelden (zoals Stage en Probability) geëvolueerd zijn. De dagelijkse takenlijst van een salesmedewerker is getoond om het beheer van deze acties te bewijzen.
Vier verschillende actietypes (bijvoorbeeld ‘Telefoon’, ‘E-mail’, ‘Vergadering’) zijn aangemaakt en gekoppeld aan leads in verschillende fasen. De leads zijn denkbeeldig door de funnel getrokken, waarbij de kernvelden (zoals Stage en Probability) geëvolueerd zijn. De dagelijkse takenlijst van een salesmedewerker is getoond om het beheer van deze acties te bewijzen.
Na succesvolle aankopen door verschillende klanten via de webwinkel, zijn de verkoopstatistieken in Odoo geanalyseerd. Hierbij is onderzocht waar de gemiddelde verkoopwaarde en de topkopers (ranking van klanten) terug te vinden zijn. Daarnaast is een speciale offerte (quotation) aangemaakt voor een bedrijfsklant die een kwantumkorting ontvangt op een grote bestelling, wat het omgaan met klantspecifieke prijzen bewijst.